روستای چرمه

روستای زیبای من

روستای زیبای من

روستای چرمه

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
چرمه روستاییست تاریخی درفاصله‌ی 14 کیلومتری شمال شرقی شهرستان سرایان که آغوش برمردمان خویش گشوده است.
وما این وبلاگ را برای بهتر شناخته شدن روستا به ثبت رساندیم وامیدواریم لحظاتی که در وبلاگ ما به سرمی‌برید،از مطالب این وبلاگ نهایت استفاده راببرید.(شما میتوانید با نظرهای خوب خود ما رادر کامل تر شدن مطالب این وبلاگ همیاری کنید) باتشکر

بایگانی

مناطق طبیعی ودیدنی روستا

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۸ ق.ظ
یخکده

یخکده:

یکی ازمناطق طبیعی روستااست‌که دردل کوه چرمه واقع است وایام تابستان مردم درگذشته برای آوردن یخ به انجا میرفتن درآن زمان که هنوزیخچالی نبوده اهالی درموقع دروکردن گندم به یخکده میرفتن ویخ می آوردن وازآن آب خنک لذت میبردن؛یخ های موجود درآنجا محصول آبهایی است‌که درزمستان به سبب باران درآنجا آب درچاه جمع شده ومنجمد گردیده است.

خاور(علیا-سفلی):

 

منطقه ییلاقی وسرسبزخاور،که دارای قنات است وباغ های متنوعی داردوزعفران،گندم وبادام ازجمله محصولات آنجاست درشمال شهر سرایان وشمال شرقی روستای چرمه واقع میباشد.که درتابستان به دلیل‌ سردبودن،دارای آب وهوای‌بسیارمناسبی برای تفریح میباشد.

غاربتون

غار بتون چرمه معروف به غار اژدها غاری است طبیعی که در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر سرایان و در 5کیلومتری روستای چرمه واقع شده است.و در نزدیکی این غار مکان تفریحی - زیارتی به نام امامزاده پیراباذر قرار دارد.
این غار که هنوز ناشناخته باقی مانده است برای ورود به آن باید از تجهیزات کوهنوردی استفاده کرد.
در داخل این غار آّب نیز روان است که قابل آشامیدن و بسیار سرد می باشد. قندیل های زیبا و آهکی و بی انتها بودن آن از شگفتی های غار بتون چرمه است که هنوز انتهای آن کشف نشده است.

ترشو (چشمه آب ترش)

نام چشمه ای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌است بالاتر از تلخی به روی لاخی زرد نهاده همچون تغاری بزرگ که ازته آن آب می جوشد ومازاد ظرفیت چشمه لبریز می شود.آب ترشو بسیار سرد است وبرای بیماری هاوامراض پوستی نافع است وقابل شرب نمی باشد.

*باتوجه به ترش بودن آب چشمه مذکور نامگذاری این چشمه به این نام طبیعی است*



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۱
سجاد قاسم زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی